Zelené práce ve "vinohradě"

15.05.2016 07:12

Od čtvrtka tady u nás napadolo odhadem 40 mm vody a byl jsem nucen začít vyvazovat bujně rostoucí letorosty k drátěnce a pergole, protože hrozilo polámání vodou obtěžkaných křehkých letorostů. Řeč jde samozřejmě o lokalitě u baráku, na zahradě se nemá zatím co "obtěžkat". Při té příležitosti jsem vylámal i nepotřebné letorosty, dublované letorosty bez květenství, zálistky a očistil kmínky. Zvláště na pergole se musí zacházet s výhony velmi opatrně, stačí trošku a ulomí se. Tady je pár ukázek.
103 1522103 1523
103 1524

Zvláštní pozornost si zaslouží Lora, to je prostě "numero uno". Pokud nenastane nějaká komplikace, tak mi vylamování květenství bude rvát srdce, ale je jich tam hodně.

103 1515103 1516
103 1517

Chororoby zatím nepozoruji, prevence však bude nezbytná, jen na některých lístcích se objevili roztoči, v tomto případě by se mělo jednat o hálčivce révového.

Po podrobnější prohlídce pomrzlé révy na zahradě jsem objevil i u posledního opozdilce náznak nového rašení ve spodní části kmínku. Jedná se o odrůdu Arkadia muskat, vloni zakoupenou a vysazenou, takže jsem tomu rád. No snad nepřijdu i žádnou ze sazenic z nové výsadby, dokonce podrazilo záložní očko i na nově naroubované Sensacii. U tohoto roubu mi vítr převrátil bílou netkankou omotaný drátěný koš, ve kterém byl na sazenici přiklopený kýbl. Že koš sebou vzal i kýbl jsem si všiml až po mrazech, ale to už byly mladé výhonky zmrzlé. Zrovna tady se jednalo o roubování na kmínek v úrovni země a řízky byly jen jednoočkové. Ostatní roubování se má čile k světu, problémy nastávají u přeroubovaných sazenic ve výšce prvního drátu, Tady to raší hlavně z podnože a asi bude problém se zapěstováním nových výhonů naroubovaných odrůd pro příští rok.

A co dál? Zvažuji další přeroubování na kmínek, chce to však zkontrolovat stav řízků v ledničce a vhodné namočit do vody. Počasí je nic moc, ale na roubování docela vhodné, to je asi jediný klad toho větrného fialova venku. Z větší části jsem se zbavil přísady zeleniny a uvolnil tak prostor u betonové zídky, která je schopna zastínit kontejnery s nově zakořeněnými sazenicemi révy. Sazenice už by potřebovaly ven na denní světlo jako sůl.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode