Zelené práce okolo révy na zahradě

15.06.2016 15:15

Mokro a teplo tahá révu ze země mílovými kroky, a já to nestíhám vylamovat a vyvazovat, zvláště když k tomu přidám nějaké to roubování a ošetření proti chorobám. Réví po omrznutí dosáhlo již takových velikostí, že je nutné osečkování dlouhých letorostů na přijatelnou výšku, která je u mne max 2,5 metru. Osečkování nedělám srpem, tolik toho zase není a je to porůznu, ale pouhým zalamováním letorostů.

To neustálé mokro shůry střídající se se sluncem, dělá ze zahrady atmosféru prádelny, a tak se není co divit že se objevily první příznaky plísně révové (peronospory). Zatím velmi lokálně na některých odrůdách (Lora, V 25-20), ale přesto mne to dotlačilo k postřiku, kerý jsem byl nucen udělat nadvakrát, bo jsem jednou zapomněl doma Revus a podruhé měl liják na postřik úplně jiný názor než já.

Zabrousil jsem do emerického manualu Sygnety a na ošetření použil přípravek Revus v koncentraci 1 ml na 1 litr vody, společně s měďnatým přípravkem, který tam rovněž doporučovali namíchat (sice pro melouny, ale švácl jsem to tam). Revus by měl mít hlavně preventivní účinek, měď je jasná (Kocide 2000 nebo Kuprikol, dle toho co jsem měl po ruce), stejně tak jako smáčedlo Silwet. Doporučení do révy je max 2x, pak by se měl postřik zaměnit za jiný, asi to v mém případě bude Ridomil Gold. Do postřikovače jsem rovněž přidal kristalické hnojivo Start v dávce 1g na 1 litr. Réví je poměrně světlé barvy, protože "letí" do výhonů rychleji než stačí kořeny přijmout živiny, podobně je tomu i např. u broskvoní. Tento jev je už tradicí, stejně tak jako mokré počasí, proto dávám spíše hnojivo na list. Používal jsem různá tekutá hnojiva (Hycol, Harmonie železo apod..) ale zdá se mi, že je to moc velká ředina a výsledky nebývají to pravé ořechové, proto ta pozornost na kristalická.

Co se padlí týče, tak jsem ho na zahradě zatím nějak extra nepozoroval, max nějaké černé "ťupkování" na listech nebo pokroucené okraje a zvlněné listy, což by mohlo boj révy s padlím naznačovat. Bez ohledu na vývoj choroby, která v tomto mokrém počasí asi nemá ideální podmínky, udělám další preventivní ošetření Kumulusem, popř. něčím jiným. V tomto případě hrála roli krátká OL, ale plodiny v okolí révy jsou již sklizeny, takže mohu použít i něco s delší OL.

O víkendu jsem i něco dalšího roubl, např jsem odebral letorost z naroubovaného a již plodícího Grafa M. Christa a narouboval ho na výhon, který vyrůstal z "podnože" té stejné hlavy. Účel to má jedinný, snížit růst této odrůdy nad úroveň země, protože roubování ve výšce prvního drátu se po přemrznutí nejevilo jako zn. ideál. GMC po omrznutí vyrazil velmi rychle, a v současné době jsou na něm 2-3 pěkná květenství. No, a abych to ještě pojistil, tak jsem k patě hlavy s GMC prdl ještě řízky na zakořenění, které jsem měl uloženy ze zimy v ledničce. Na zahradě to moc ještě nekvete, opoždění díky mrazům je znatelné, hlavní však bude konečná úrodička.

Na snímku níže jsou vidět "oplocenky" naroubovaných na kořen hnědých řízků, zleva pak Kodrjanka, dále Kišmiš lučistyj, Original bílý a na Kodrjance naroubovaný Julian (úplně vpravo).

postimage

Na tomto místě je i jedna starší hlava, na kterou byla naroubována odrůda Super Extra, vloni zaplodila, ale nakonec letos výhon (již dřevnatý) uschl pod místem roubování. Vedle je ještě Kišmiš Lučistyj, a ten je stejně jako tato nově rašící starší hlava, silně napaden roztoči. Listy jsou jako řešeto a navíc je zde i poškození stonků od krup, protože v té době měly tyto hlavičky velmi slabé a mladé výhonky a listy.

 

Přeroubovaná hlava na kořen která přemrzla, ale raší ze záložního očka, plus nové roubování stejné odrůdy - hnědé do zeleného.

103 2415

 

Keře révy aktálního stavu, mnohé z nich jsou odrůdy se kterými nepočítám, ale díky mrazům budu letos vděčen i za tyto "nechtěná dítka".

103 2416103 2427103 2428
103 2429103 2430
103 2432103 2433
103 2434103 2435

A tady je ještě snímek s "intenzivní" výsadbou révy, z nedostatku místa plynoucí ....

103 2438

Na pozici 1 je stálice Kodrjanka, jedná se asi o nejstarší hlavu na zahradě.

  1. Kodrjanka
  2. Tady je to poněkud složitější. Původně tady byla jen Panonnia, pak jsem k ní vysadil bezsemennou odrůdou A 17.04, ale ta má na můj vkus malé bobule, a tak jsem vedle vysadil ještě Galahad, který měl nahradit předchozí dvě. A aby tomu nebylo ještě konec, tak jsem jednu část Panonnie přerouboval na kořen bezsemenou Afroditou. Pokud vše poroste, tak zde zůstane Afrodita a Galahad.
  3. Talisman, který se táhne okolo nádrže na vodu a dosahuje až k Panonnii
  4. Arkadia vytažená na "pergolu", zvažuji ji podsadit nebo přeroubovat něčím jiným. Arkadia je skvělá odrůda, mám ji na dalších třech místech, ale zrovna tady se jí moc nedaří.
  5. Na pětce se krčí nově vysazené Kyoho ze řízků z Číny. Kyoho mám i na dalším místě, ale tam je v cestě krtkovi. Ani naftalinové tablety z každé strany tu ludru neodradily, už je zase u révy. Asi budu muset nastartovat svářečku a po dešti ho vyhnat za pomoci elektrody.
  6. Tady mám panického Vostorga od přítele Zdeňka. Už jsem myslel že letost zakvete, ale bohužel, navíc mrazy mu to rozmluvily důkladněji. Naštěstí obrostl a dnes už má skoro 2 metry.

Ve skleníku za révou mám ještě dva Fingery, Gold a Manicure. Gold odkvetl a má kulaté bobule, jsem zvědavý zda to není opět nějaké čínské šméčko.

 

PS: Než jsem tento článek napsal, tak jednou zapršelo, 2x se vyjasnilo a 3x zatáhlo. Teď je venku modrá obloha s černými mraky za kterými načuhuje slunko, holt jak u blbých na dvorku.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode