Výsadba révy a zelené práce

31.05.2023 21:18

V minulém týdnu jsem postupně vysadil několik kontejnerovaných sazenic osvědčených odrůd révy. Konečně se mi podařilo posekat silně rostoucí trávu a začal jsem čistit kmínky od rašících výhonů a souběžně i zastrkovat bujně rostoucí réví do drátěnky. Spousta keřů má již i metrové letorosty, což je důsledkem mokré půdy a slunečného počasí posledních dnů.

Růst révy je hodně bujný, půda je obeschlá jen asi do dvou centimetrů, při rytí děr na výsadbu to lepí jako sviňa. Vzhledem k velikosti kontejnerů dvouletých sazenic, dělám otvory asi na půl koleček zeminy. Vyryju díru, zaplním zeminou z kompostu, vysadím sazenici, dosypu chybějící kompost a proliju vodou.

Chemické ošetření jsem ještě neprováděl, réví je zdravé, násada květenství bohatá, jen několik hlaviček na zahradě je silně napadeno roztoči. Díky letošní nezimě je množství škůdců abnormální, ničí vše možné, ale na fialovou vládu fakt nemají. Příští týden je bohužel avizována voda, a tak se vše opět může obrátit k temné straně. Réva je asi jediná plodina, kterou voda letos ještě neponičila. Čekají mne zelené práce opravdu velkého rozsahu, hlavně odstranění zálistků a nadbytečných květenství.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode