Řez révy - první letošní poznatky

13.02.2023 08:20

Po několika mrazivých dnech se na víkend vyčasilo a dokonce se objevilo slunce, samozřejmě že nezapomnělo opět napršet. V neděli bylo krásně, tak jsem vzal do rukou nůžky, motorovou pilu a vzal to z gruntu.

Většina révy byla v pohodě, ale našly se i takové odrůdy, které byly suché hodně hluboko, a já si kladu otázku jak je to možné? Zima téměř žádná nebyla, réví narostlo pěkně, vláhy bylo taky hodně, spíše až moc. A tady vidím hlavní problém s nevyzráním. Když dokáže nekonečné mokro zablokovat vyzrávání bobulí, tak určitě umí "nevyzrát" réví. Nevyzrálé réví je až ke kmínku a obávám se, že bude obrážet nově z kmínku nebo tříletého dřeva, protože ani první očka na tažni nevypadjí moc pěkně. Přitom se nejedná o novou výsadbu, ale o keře min. 3-4 roky staré, ve většině případech jde o vitis. viniferu.

Jak jsem zmínil již výše, tak jsem to seřezal hodně do hloubky, většinou na jeden polotažeň, u nevyzrálých hlaviček pak na jedno očko vertiko. Jedná se o révu na zahradě, ve vinohrádku jsem letos ještě nebyl, a ani se tam moc netěším. Zlepšit se to mlže jedině tak, že bude v létě horko a svítit slunce alespoň 2-3 měsíce.

M.

 

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode