Řez a rašení révy.

03.03.2019 06:15

Po celotýdenním sice větrném ale slunečném počasí nastal fialový víkend s deštěm a mrholením. Chtěl jsem dostříhat jabloně a ošetřit broskvoně druhým postřikem proti kadeřavosti. První jsem provedl ale broskvoně jsem už nedal, protože jsem si vzal z domu "síru" a pupeny už byly hodně nalité, takže letos stihnu asi jen dva postřiky, a právě ten záývěrečný dělám nečím "lepším". Dříve to byl Syllit a Delan, teď to bude Thiram Granuflo.

Po dostřihání jabloní jsem se vrhl na révu a kompletně ji ostříhal, některé nevhodné odrůdy vyklučil i s kmínkem, další radikálně seřízl pilkou na jeden kmínek. U bulharské Rusalky, která je schována v rožku v závětří, jsem si všiml dosti pokročilého stavu rašení pupenů. Podobné je i na Afroditě, ale ta je ve skleníku.

251-8251251-8253
251-8254V novém vinohrádku jsem se dívat nebyl, tam de-facto zatím není co stříhat, ale hlavně se mi nechtělo brodit v těch blátivých sračkách. Ještě to musím střihnou tady doma u baráku, ale zde je to otázka jen několika málo hlaviček.

Réva zatím nepláče ale u Dunavu, který je vysazen na zahradě těsně u chajdy a tažen "nad hlavou", jsem si všiml všiml několika kapek vytékající mízy (nebo co to je) okolo středu řezné rány. Jednalo se o řez o průměru 15-20 mm.

Při stříhání jsem si všímal mladých hlaviček několika odrůd (Sensacia, Preobraženie, Eva), které jsem vloni přetížil a hned se to na nich projevilo tak, že je budu muset zapěstovat znovu. Další "ostře" sledovanou odrůdou je Chameleon, který jen přežívá a neroste. Tady asi nebude jiná možnost než ho vyrýt a podívat se na kořenový systém, zastříhnout a nakontejnerovat. Ten je vysazen již čtvrtým nebo pátým rokem a stále ne a neroste.

Co se letošního zakořeňování novinek týče, tak zatím jsou uloženy půl metru pod zemí. Zatím jsem se ještě nerozhodl jakou metodu použiji, zvažuji i zakořenění přímo v zemi. Z každého řízku odstřihnu jeden jednoočkový, což bude sloužit jako materiál na roubování a uložím do ledničky.

Na závěr ještě pár detailů nafocených mobilem, ty výše jsou z foťáku, a vše je bezsemenná odrůda Rusalka.

20190302-13131820190302-131349
20190302-13144120190302-131425

M.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode