Rašící réva již skoro nepláče ...

02.04.2017 17:08

Nádherná slunečná neděle jako z filmů pro pamětníky, zmizel i ten nechutný vichr, takže při vyvazování réví pohodička jenom v tričku.

Dovázal jsem na zahradě drtivou většinu hlav, zbývají jen jednotlivci na "pergolách", ale tam je to závislé na opravě drátěnky. Zde na zahradě to raší již téměř všechno, pozadu zůstávají jen "tradiční výtečníci" jako Regina (Afuz-Ali) nebo Eva, nějak špatně se probouzí i vloni vysazený Kišmiš stoletiepostimage (Centennial Seedless), velmi pomalu to jde Afroditě (pravokořené i vloni naroubované). U Afrodity mám docela obavu zda se ujme, nějaký náznak tam je, ale spíše ze záložních oček. Ovšem ve skleníku je to jiný kabrňák.

K světu se mají i letos zakořeněné řízky Afrodity, které jsem již přesadil z kokosového substrátu do většího kontejneru se zeminou a dal je do skleníku. Ostatní sazenice u domu umístěné, se již pěkně i zelenají a mají první lístky. I když je počasí letost vyrovnanější, tak viditelný náskok tady u domu je. Z volně vysazených hlav těm u domu, dokáže na zahradě konkurovat Vostorg od přítele Zdenka. Vostorg jsem ještě neochutnal a doufám že se konečně ukáže, nasazeno na to má. Vostorg na zahradě šlape na paty i odrůdám ve sklenících, Bělehradskému a parodiím na Gold a Manicure Finger.

V týdnu jsem se dotazoval na dravé roztoče, ale přišel jsem s křížkem po funuse. Příště budu muset v lednu-únoru na tyto potvůrky myslet a zakoupit je. Ošetření Sulkou jsem ještě neprovedl, nezbývá mi na to nějak čas, a najít vhodnou chvíli je taky problé. Když si uvědomím, že jsem ještě ve středu ráno škrábal na sklech auta námrazu .....

3.4.2017

Nastartoval jsem "historický" foťák a udělal pár aktuálních snímků. Nejdříve rašící réva u baráku na nízkém vedení, na rašení na pergole jsem jaksi pozapomněl.

000 1251000 1252

Lora je už klasika, startující mezi prvními.

000 1250000 1258

Graf M. Ch. byl vysazen vloni na místo uhynuvší pravokořené Arkadie, Preobraženie vyrůstá z řízků jen tak zahrabaných vloni do země. Na dalších snímcích jsou kontejnerované sazenice, které přečkaly zimu zapuštěné částečně do země u zdi domu, a sazenice přemístěné po zimě do skleníku. Je vidět, že akumulace tepla u jižní zdi je pro sazenice prospěšnější než prostředí skleníku.

000 1253000 1267
Níže jsou letos v lednu zakořeněné sazenice z řízků Afrodity, přesazené a umístěné ve skleníku.
000 1266000 1262
Dále jsou již ukázky ze zahrady. Finger je ve skleníku, Vostorg venku.
000 1271000 1274
Nová letošní výsadba prostokořené sazenice Ketmon Sapi a loňská výsadba Originálu z řízků od pana Knížka.
000 1286000 1285
Dále je zde opět Lora, tentokrát ve společnosti Nera, které je však určeno k likvidaci.
000 1289000 1290

Na závěr ještě snímek housenky, která si pochutnávala na mladém očku. Zapátral jsem po netu, a měla by to být housenka Různorožce trnkového. Objevil jsem ji náhodou hlavě Galahadu.

000 1288000 1287

M.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode