První letošní počin je hotov.

26.03.2023 06:39

Na mysli mám řez, vyvázání révy a úklidové práce s tím spojené. Včera jsem ještě zkoušel zprovoznit sekačku, ale přetržené startovací lanko, mi to nedovolilo. Koupil jsem nové včetně zapalovací svíčky, ale při rozebírání startovacího mechanizmu ještě navíc "brnklo" péro, pak ještě pružinka, a už jsem to neposkládal. Plastový unašeč jevil rovněž známky opotřebení, a tak jsem ještě včera objednal celé zařízení nové. Sekačku mám už nějaký ten pátek a má něco za sebou, takže se není co divit.

Včera jsem rovněž doplnil šponováky ke krajním sloupkům a všechny dráty ponapínal. Vyvázaná réva začala plakat až nyní, teploty v týdnu překročily dvacítku, ranní se pak pohybovaly mezi pěti a dvanácti stupni. Nejhorší práce byla spojena s uklízením a likvidací ostříhaného réví, byla toho pěkná hromada. Letos jsem to vzal poněkud "hlouběji", a na drtivé většině hlaviček nechal jen jeden tažeň.

Některé odrůdy již začaly rašit, kontejnerované sazenice a sazenice ve skleníku se již krásně zazelenaly. Rozšíření sortimentu neplánuji, spíše jen přesunuji rostliny ze zahrady a od baráku do vinohrádku. Část odrůd, která byla zdvojena, jsem již zlikvidoval, ještě mám připraveno několik kontejnerovaných hlaviček, které jsou určeny jako náhrada těch "nesympatických".

Jakmile bude sekačka v provozu (s tou druhou se mi nechce přejiždět), tak to mezi řádkama projedu.... Kurňa, teď jsem si uvědomil, že mám ještě křoviňák, to by mohlo taky fungovat.

Po těchto přípravných pracech přijde čas na chemii. Zakoupil jsem zádový aku postřikovač, který jsem ještě nevyzkoušel. O víkendu naštěstí moc nepršelo, takže by se teoreticky dala réva sírou ošetřit, ale trefit se do dne kdy nefučí, tak to by byl opravdu zázrak.

M.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode