Poslední ošetření před sklizní?

25.07.2016 18:28

Včera navečer jsem provedl na některých hlavách u domu, postřik proti padlí přípravkem Talent, ve snaze co nejvíce omezit negativní následky této zákeřné choroby. Již jsem neošetřoval všechno, protože přípravek má OL 14 dnů, a já předpokládám že za tu dobu již bude něco ke sklizni, a tak abych měl ještě nějakou rezervu. Některé bobule již začínají praskat, a tak je průběžně odstraňuji, včetně těch malých, špatně opylených.

103 3495 103 3497

          Arkadia                                Dunav

Dnes jsem byl odhodlán v této činnosti pokračovat, a navíc instalovat na střapce pytlíky z organzy jako ochranu proti hmyzu a opořencům. Bohužel po celodenním zapařeném hicu, začalo chcát půl hodinky poté, co jsem dolezl domů z rachoty, a tak je vše opět mokré a já si mohu tak akorát ...... píp píp píp zapípat.

103 3513103 3515

Organzovou variantu jsem volil proto, že by tento materiál mohl bobule lépe zastínit proti přímému slunci než ty z rašloviny. Rašlové si nechám na střapce ve stínu a na ty, na které budou ty z organzy malé. Organza je o hodně vzdušnější a zároveň průhlednější než dříve používané pytlíky z bílé netkanky, takže bude i jednodušší vizuelní kontrola bobulí.

Nejdříve by měla být zralá Lora, dále Podarok Záporoží a Arkadia na vertiku, vybarvovat se začíná Kodrjanka i Dunav, jedná se o odrůdy u domu, které nepomrzly.

103 3475103 3476

103 3477103 3484

              4 x Lora

 

103 3480103 3481103 3504
103 3506

   4 x Podarok Záporoží

 

Včera se mi podařilo konečně dosekat trávu okolo révy, a tak jsem přistoupil i k postupnému odplevení okolo kmínků a k přihnojení granulovaným hnojivem YaraMila Complex. Stále aktuelní je i vylamování bujně rostoucích zálistků a boj s chorobami. Napadena plísní i padlím je již i réva v Mikulově.

 

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode