Poslední letošní řízky dány "do oběhu".

28.05.2016 15:18

Z ledničky jsem ráno vyndal několik posledních balíčků s řízky, které jsem odebral ze svých hlav nebo dostal od jiných "vinařů". Ve vlhkém papíru a strečové fólii zabalené řízky, byly celkem v pořádku, jen na některých se objevily nějaké ty "houbičky", ale nic dramatického. Všechny řízky již však byly narašené, objevily se i náznaky kořínků, kalus žádný. Řízky vypadaly tak jako Galahad na snímku.

103 1813

Řízky jsem dal do kbelíku s dešťovkou a převezl je na zahradu na "zpracování". Některé jsem narouboval na kořen (Galahad, Julian), jiné na zelené výhony (Sensacija, Graf Monte Christo, Original), zbývající řízky jsem rozmístil do rýhy na záhon na zakořenění, skoro celé zahrnul zeminou a nakryl bílou netkankou. Dva řízky G. M. Christa jsem dal na zakořenění přímo ke kmínku odrůdy, na které je již naroubován a na který jsem ho dnes ještě narouboval.

Venku je hic jako blbec, konečně nefučí a réva roste jako divá, vody má po deštích co hrdlo ráčí. Ve skleníku kvete další hlava Gold Fingeru, v dalším skleníku se objevil květ na přemrzlém Bělehradském bezsemenném, náznak zeleného se konečně objevil i na poslední doposud nerašící odrůdě (Lora).

 

 

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode