Moje nervy a játra....

23.07.2016 06:53

Réva na zahradě dělá vše pro to, aby mi poničila zdraví. Včera jsem šel posekat trávu a další zelenisko, které dosahuje úctyhodné výšky a v rychlosti růstu překonává i dýně. Všechno zapařené jak ve starých trenýrkách, kdybych dal na bránu ceduli "Finská sauna v provozu 24 h denně", tak mohu vybírat vstupné od kolemjezdících bláznů na kolech. Teklo ze mě jako z vola, a to jsem jen popotahoval elektrickou sekačku.

Když jsem viděl co zase provádí plíseň společně s padlím, tak jsem si řekl že bude lepší se pozvracet z chlastu než ze stavu révy. Nové a nové letorosty jsou napadány společně s dalšími a dalšími střapci. Vedle již zaschlých skvrn na listech se tvoří nová ložiska a povlaky chorob. Některé hlavy hrají všemi barvami, a k tomu všemu ještě nastartoval "nedostatek" hořčíku, réva (ale i např. broskvoně) to mokro prostě již nedokáží vstřebat. Když si k tomuto vyslechnu názor, že alespoň nemusím zalívat, tak to je prostě názor idiota, a takových je docela hodně..... No, možná si to beru moc k srdci, ale tohle už přestala být zábava a koníček, to je "boj o přežití".

Musím provést další ošetření a teď zrovna hledám co bych ještě mohl použít. Proti padlí tentokrát zvolím Topas, proti plísni asi Ridomil, plus nějakou tu hořkou sůl. Zem pod révou a stromy, neobeschla již nějaké dva-tři měsíce, naposledy včera v noci přišla bouřka a chcát má už zase opět zítra. To jsou výhledy absolutně nelichotivé. Jestli to tak půjde dál, tak do vinobraní mám játra v hajzlu ;o)))))))))

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode