Konečně čas na révu?

18.05.2022 06:18

O víkendu jsem pokračoval v likvidaci zeleniska pod révou a pokoušel se konečně vyvázat letorosty. "Bohužel" se mi to podařilo jen asi u poloviny hlaviček. Nové výhony jsou již hodně velké a ohýbat letorosty v plném růstu je již nebezpečné. Některé šly "vohnout" jen k druhému patru drátěnky, no a ty, které nešly (nebo jsem na ně zapomněl), tak ty jsem nechal vertiko. Vysadil jsem i první sazenici na volné místo po zdechlé.

Spousta staré výsadby, o které jsem se domníval že již uhynula, tak se probudila k životu u země nebo ze země. Poněkud mi to tak zhatilo plány na obnovu výsadby. Rozšiřovat výsadbu již nechci, přestože místo na dalších 50 - 60 hlaviček by se v pohodě našlo, to by se ale réva musela naučit plodit do konzumovatelného stavu.

20220517-135821V pátek odpoledne opět přišel slejvák, tudíž opět vše nechutně mokré. V pondělí jsem rychle dosazoval různé záležitosti na zeleninových záhonech, protože v úterý mělo celý den pršet. V Mikulově spadlo několik vln dešťů, a táhlo se to opět kolem jižní hranice Fialového protektorátu. Stodvacetikubíkový rezervoár, zachycující dešťovou vodu z plochy se téměř zaplnil, odpoledne už zase svítilo slunce. Odpoledne jsem vyrazil na zahradu zkontrolovat situaci a byl jsem mile překvapen, bo zde téměř nepršelo, ani barely nebyly plné, kaluže žádné. Má být zase pěkně a slunečno, teplo a prozatím beze srážek. Obeschlý je jen povrch půdy, v zemi vody stále dostatek.

Réva krásně roste a sluníčko ji žene do krásy, bude třeba provést přihnojení a preventivní postřik proti padlí. Ještě jsem letos neošetřoval, ani proti škůdcům. Některých hlavičkách jsou vidět poškození od roztočů, v teple slunce však tomu réva dokáže "urůst", nejvíce jsou napadeny sazenice v květináčích. Ošetřoval jsem citrusy proti sviluškám, zkusím to stejné i proti roztočům na révě.

M.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode