Padlí, padlí a ještě jednou padlí

01.07.2017 17:02

U domu se objevilo padlí již na všech odrůdách, světlou vyjímku zatím tvoří Lora.

106_0887106_0888
106_0889106_0890
106_0891106_0892
106_0911

Tentokrát se padlí objevilo na bobulích, a tak jsem každý střapec vzal do ruky, obrátil ho hore nohama a důkladně poumýval Kumulusem. Druhý den jsem vypozoroval ještě další napadení, a to už jsem přistoupil k systémovému přípravku Dynali.

8.7.2016

Vzhledem k neplánovanému krátkému výletu do Chorvatska, jsem večer před odjezdem (4.7.2017) ošetřil znovu přípravkem Dynali, tentokrát v mixu s Kumulusem. Napadení padlím se mi již jevilo v "hodně nebezpečném" stadiu. Byl jsem v Mikulově ve vinařských potřebách jednak pro radu, jednak pro nějaký systémový přípravek s kratší OL. Nakonec mi byl doporučen další postřik výše uvedeným systémem (Dynali) mixu s kontaktním Kumulusem. Doporučeno mi bylo přidávat Kumulus do každého prováděního postřiku.

Je docela problém sehnat něco systémového na padlí, aby to vyhovovalo mým požadavkům, tj. hlavně krátká OL, v mém případě 14-21 dnů max. Vše se odvíjí od toho, že révu pěstuji v blízkém okolí dalších plodin, a tak musím brát zřetel i na toto. Rajčata se zrajícími plody stojící v nádobách pod Sensacií, mi konkrétně zde dovolí použít jen Kumulus. Vše se odvíjí od nedostatku místa, které mohu mým svěřencům poskytnout. Snažím se to řešit přesunem choulostivějších odrůd na zahradu, kde je přece jen trochu lepší možnost ošetření, jednak se rovněž poohlížím po dalším pozemku, kde by réva měla jen a jen svůj prostor.

Jenže u domu to má i své výhody, a těmi jsou hlavně teplotní podmínky jižní strany řadové výstavby, které pomáhají révě bojovat s pozdními jarními mrazy, totální nevýhodou je mikroklima zabraňující proudění vzduchu a tím pádem přítomnost chorob, jmenovitě padlí. Pokud nastane čas plísně, tak té je jedno zda je to u baráku nebo kus od něj. Kodrjanku zde likviduji již několik let, ale stále pěkně rodí, Kišmiš lučistyj jsem přesadil na zahradu, k světu se má na zahradě již i několik sazenic mé oblíbené Afrodity. Na zkoušku vysazený Talisman zde roste moc bujně, takže "růžovou" budoucnost nemá, jeho místo zůstane na zahradě, přesunul jsem i Dunav a Original belyj. U domu jsem vysadil Grafa M. Ch., něco šikovného zkusím naroubovat (naočkovat) na Kišmiš a Afroditu, obě hlavy mají již několik let a bylo by škoda toho nevyužít. Má představa je střapce tak půl metru, rozvolněné protáhlé bobule o velikosti slepičího vejce, snad něco vyberu ;-)))

Na révě se začínají projevovat následky poškození kroupami, padlím a sluncem, ale o tom (včetně foto) až později, Teď jedu zkontrolovat stav na zahradu. Během mé nepřítomnosti zase lilo, dokonce i nějaká ta kroupa, doufám že je vše ó ká.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode