Nevydržel jsem to!!!

23.12.2014 15:17

Dnes jsem byl poklidit na zahradě vše co je ze železa nebo hliníku a v tom nádherném jarním počasí neodolal vzít do ruky nůžky a "zastříhat" si. Otestoval jsem réví na vyzrávání a u některých odrůd je to špatné. Dokonce špatné tak, že budu muset přizpůsobit řez, a některé hlavy stříhat ne na tažně, ale na čípky. A to ještě budu doufat, že alespoň první očka na letorostech vyraší. 

Ještě jeden poznatek. Na zahradě mám čtyři hlavy Arkadie. Nejstarší je roubovaná na podnoži (koupená na Slovensku, pozn. u žádné sazenice jsem nevěděl o jakou podnož se jedná), vedená na drátěnce. Další, rovněž roubovaná (koupená v Čechách), je tažena na pergolu, nejmladší dvě (nebo tři?) jsou pravokořené, rovněž na drátěnce. Vše co je na drátěnce obrostlo a pěkně vyzrálo, hlava na pergole nemá skoro žádné vyzrálé letošní dřevo. Čím to je? Možná podnoží, možná vedením, možná umístěním (u černé svislé nádrže na vodu)? U této hlavy pozoruji problémy již od počátku po výsadbě. Po Novém roce chci v těchto místech vybudovat skleník, který bude jednou stěnou u chajdy. Tím pádem zmizí pergola, já budu nucen změnit i vedení této révy a uvidím jak se zachová.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode