Konec sezony 2023

14.10.2023 09:58

Včera jsem byl na kontrole u ortopeda, který mne operoval, a musím konstatovat ťuk ťuk ťuk ... Rehabilitace a cvičení pomáhá s rekonvalescencí operované končetiny, horší je na tom psychika. Nicnedělání je prostě na zbláznění.... Povolil mi větší zatížení, ale francouzské hole mi nadále zůstaly. Začátkem listopadu nastupuji na čtyři týdny do lázní, a po ukončení procedur se mám hlásit na kontrolu již bez berlí.

Za určitých podmínek již mohu opatrně sednout i do auta, ale jen jako spolujezdec, a tak jsem se včera nechal vyvézt na zahradu a do vinohrádku. Bylo nádherné slunečné počasí, prázdninová voda však zanechala na révě svůj autogram.

Prošel jsem si opatrně vinohrádek, a musel dávat majzla na to kam dávám hůl. Krtek ryje těsně pod povrchem, což je jen další důkaz nekonečného mokra, a hůl uměla zajet do země. Torza, která na keřích ještě zůstala a dala se jíst, jsem okoštoval. Chuťově jsem byl spokojen, stejně tak s velikostí bobulí. Jinak pohled na poničený vinohrad je velmi smutný, o mnoho smutnější než na pomrzlý.

20231013-162640Letos poprvé dozrála odrůda My Heart do téměř konzumní zralosti. Je to pozdní odrůda, takže se vyhnula i poškození hmyzem. Na keři byly celkem dva menší střapce, a vypadaly sympaticky. Pozdnější odrůdou je již jen Originál belyj, který se však jíst ještě moc nedá.

Letos je další katastrofální rok co se révy (a nejen ní) týče. Stále více pozoruji, že nejlepší je pěstovat jen jednoleté plodiny. Teplo v zimě, zima v létě, a hlavně mokro nedá stromům ani révě moc šancí dát úrodu. U stromů jsem se selekcí již započal, zde jsem o kus dále než s révou. Na tu se vrhnu jakmile to zdravotní stav dovolí.

M.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode