Druhé ošetření révy v r. 2023

13.07.2023 07:21

13-7-2023Dnes ve dvě ráno jsem vezl potomstvo na letiště do Brna, a v té chvíli byla ještě celkem jasná obloha, teplota se v tu dobu pohybovala 22-24°C. Poté se zatáhlo a již asi dvě až tři hodiny prší. Opět se to sem natáhlo od jihozápadu z reichu a na rozdíl od včerejška to i spadlo. Sem tam mrknu na stránky poštorenské meteostanice, a jen za červenec bylo sedm srážkových dní. Jedná se však o ping-pongové srážky, které přinesou více škody jak užitku, protože přinesou jen dusno do ovzduší a ideální podmínky pro choroby.

Včera jsem nemohl dospat a sledoval radar, bo jsem měl naplánováno druhé velké ošetření révy. Od rána bylo pod mrakem a tudíž ideální podmínky pro ošetření. Začal jsem ve vinohrádku, a jen co jsem namíchal první konev postřiku, tak se začalo vyjasňovat a hlavně fučet, takže jsem musel dělat přestávky. Po přesunu na zahradu jsem již z mixu vypustit Dynali, jehož OL je 21 dnů a nemohl jsem si dovolit případný úlet na nakladačky (nahradil jsem ho Kumulusem).

Tentokrát jsem zvolil mix z Acrobatu, Dynali, Kristalonu Gold a smáčedla. Bohužel jsem již nemohl ošetřit část keřů, vítr byl v té době již velmi nepříjemný. Opět jsem použil aku postřikovač, se kterým se pracuje na výbornou. Ty nejnapadenější hlavy jsem ošetřil, na ostatní už půjdu jen s ručním postřikovačem a mírnějšími prostředky na bázi síry a mědi (Cuprotonic, Milidicut, Sulfomax).

Největší napadení révy způsobila peronospora, něco i padlí, dále roztoči a u baráku i sluneční úžeh. Ve vinohrádku jsou některé hlavy totálně poničené peronosporou, většinou však stíhají plísni urůst, a i první postřik zareagoval, největší práci však udělalo sluníčko. Nedávno jsem prováděl osečkování a odstraňování zálistků, a už opět je nárust zelené hmoty obrovský. Problémy s růstem mají hlavičky, které jsou neustále podrývány krtkem a zalévání ho jen přitahuje. Když k hlavičce naleju konev vody, tak ta se jen zatočí a zmizne v díře, podobné je to i mladé výsadby ovocných stromků. Zkusím do chjodeb použít nějaký odpuzující přípravek.

20230709-074121-1Ještě nedávno vypadala Lora u domu takto → Sluníčko se s tím piplá do krásy a nakonec přijde posrané mokro, které úrodu dokonale poničí. Jedná se o poslední dvě hlavičky odrůdy Lora, která jako jedinná všechny ostatní přežila. Takové trápení už nemíním akceptovat, takže i tyto hlavičky zlikviduji. Zkusím je vyrýt a přesadit, protože se jedná o jednu z nejoblíbenějších odrůd, ale vzhledem k stáří se to možná již nepovede.
20230713-07504720230713-07505220230713-075100
20230713-07510920230713-07515620230713-075225
M.





















 

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode