Co s révou v této době?

21.11.2014 17:21

Syrové, vlhké a celkem teplé počasí, v současné době panující, snad umožní réví ještě trochu vyzrát. Právě letos pozoruji, zvláště u některých odrůd, velmi špatné vyzrávání letošního dřeva. Za všechny příklady uvedu Kodrjanku a Arkadii. Záleží také hodně na poloze, zdá se mi že i na podnoži, ale Arkadia u mě hodně špatně vyzrává celkem pravidelně. Ovšem vyzrání Kodrjanky na jedno, max dvě očka, tak to je síla, a to ještě nemáme zimu za sebou.

Některé réví jsem již trochu zakrátil, hlavně odrůdy které rostou jak divočák, jedná se však o citlivé zakrácení nebo dlouhých nevyzrálých ltorostů, kdy nechávám min 10-12 oček na tažni. Vzhledem k nedostatku místa plánuji hlavy "zúžit" na 4-5 oček, rovněž se více věnovat tvaru "vertiko".

Odrůd mám již více než padesát, rostlin o něco více, ale to je asi tak maximum, které mi prostory dovolí. Většinu mám na drátěnkách, něco malinko na pergole a jednu odrůdu od letoška ve skleníku.  Révu mám ve třech lokalitách, věnovat se budu však jen dvěma perspektivním. Jedna lokalita je u domu na jižní straně, druhá na zahradě, kde se bohužel potýkám s dosti vysokou hladinou podpovrchové vody. Má to sice i určitou výhodu co se zálivky týče, ale nevýhody vyplývající z celkově vlhčího prostředí bohužel převažují.

Nějakou révu mám i v květináčích z letošního zakořeňování. Tu se chystám u zdi domu zapustit do zeminy pro zazimování. Mikroklima, které podsklepená řadovka vytváří, by mělo umožnit sazeničkám přežít celkem v pohodě. Teplota u domu bývá v zimě až o pět stupňů vyšší než na volném prostranství, rovněž o 2-3 týdny "uskoruje" rašení, kvetení a zrání oproti zahradě.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode